Facebooks pixel2018-10-22T21:50:41+00:00

Facebooks pixel

Facebooks pixel skal på dit website. Punktum.

Der er KUN fordele ved at installere Facebooks pixel, der er et lille stykke kode, der holder styr på, hvem der besøger dit website.

Ikke nok med det – de tidligere besøgende har du mulighed for at ramme med flere budskaber via retargeting. Læg dertil, at du har mulighed for at ramme lignende personer, der har besøgt dit website via kopimålgrupper.

Som med tracking via Google Analytics så er det også højest relevant at arbejde med tracking via Facebooks annoncering, så du får et mere fuldkomment billede af, hvordan annonceringen performer på dit website. Facebook har nemlig deres egen pendant til Google Analytics – kaldet Facebook Analytics – hvor du ligeledes har mulighed for at dykke ned i data fra dit website.

Uden at det skal være for teknisk, så er der nemlig forskellige måder på, hvordan de to systemer giver kredit til forskellige annonceringskilder. Hvor Google Analytics tilgang er cookiebaseret, er Facebooks tilgang personbaseret. Netop Facebooks personbaserede tilgang betyder blandt andet, at du kan følge brugerne på tværs af devices (for eksempel en bruger, der først besøger websitet via mobil og derefter på tablet) – det kan du for eksempel ikke via Google Analytics.

Til syvende og sidst er alt dette kun muligt, hvis Facebook pixlen placeret på websitet. Det hjælper vi dig naturligvis med, ligesom vi gerne vil prøve at bryde myriaden af data ned til konkrete actions for din virksomhed.

Vil du vide mere? Kontakt os!

Udfyld kontaktformularen, så kontakter vi dig hurtigst muligt.