Pernille Wulff har siden 1994 arbejdet professionelt med fødder og fodpleje. Hun driver sin egen webshop, Fodmagasinet.dk, hvor hun har et stort udvalg af anerkendte produkter til fodpleje.
Til trods for Pernilles store ekspertise i at vejlede kunderne og udvælge de bedste produkter til webshoppen, fandt hun det svært at tilgå online marketing, der konstant ændrer sig:
“Jeg synes Facebook laver tingene om hele tiden, så det var fuldstændigt umuligt at følge med i nye regler, nye måder at gøre tingene på, nye apps og så videre. Det tog frygteligt lang tid, og det blev så uoverskueligt, at jeg ikke fik det gjort”
Uoverskueligheden udmøntede sig langsomt i en manglende rød tråd i hendes markedsføring, og hun sad tilbage med en følelse af at ramme ved siden af:
“Der var faktisk ikke styr på noget som helst med hensyn til Facebook. Når jeg selv sad med det, var jeg meget tom for ideer, det slog bare ikke rigtigt igennem. Der manglede simpelthen bare den røde tråd. Jeg brugte pengene forkert”
Fik markedsføringen til at rulle igen
Pernille valgte at kontakte Kyvsgaard Kommunikation og fik dem til at stå for alt hendes betalte markedsføring på Facebook og Instagram. Den beslutning kunne hun med det samme mærke var rigtig, fordi forskellen kunne ses med det samme:
“Jeg kunne se, der virkeligt skete noget, fra da jeg selv sad med markedsføringen, til da Kyvsgaard Kommunikation gik i gang. Jeg var pludselig langt mere synlig på Facebook, og mine venner og bekendte begyndte at kommentere på, at de så min virksomhed alle steder. Der var ikke længere store huller i min markedsføring, så jeg tænkte, at det måtte være den rigtige vej, jeg havde valgt at gå”
En tålmodig og vedholdende samarbejdspartner
Pernille manglede overskueligheden i sin markedsføring, og netop derfor var det afgørende for hende, at et samarbejde skulle være åbent og forståeligt, så hun kunne være med i processen i det omfang, hun havde behov for:
“Når Kyvsgaard Kommunikation spurgte om et eller andet, og de efter et døgn ikke havde fået svar fra mig endnu, så prøvede de lige igen. Hvis det heller ikke fungerede, så blev det skåret lidt ud i pap for mig, hvor de sagde: “Det er bare sådan her, du skal gøre”. Så de gjorde de store sten til små sten, så det hele blev mere overskueligt for mig”
Anbefales “til alle mindre selvstændige virksomheder”
Pernille føler, at mange andre mindre selvstændige virksomhedsejere som hende selv ofte oplever, at markedsføring bliver for kompleks, og at de firmaer der tilbyder hjælp ofte præsenterer det på en måde, der ikke gør processen mere overskuelig.
Derfor er det personlige samarbejde essentielt for Pernille, der allerede har anbefalet samarbejdet med Kyvsgaard Kommunikation til andre:
“Så snart der bliver sagt Google Ads, Facebook Ads, så hører jeg russisk. Derfor vægter det personlige samarbejde højt for mig. Jeg ved at mange andre mindre selvstændige virksomheder som jeg oplever, at man sommetider bliver mødt af lidt for mange fancy ord, og det synes jeg ikke, at der har været i mit samarbejde med Kyvsgaard Kommunikation. Det har været til at forstå, og det har været let. Så jeg har hele tiden tænkt at, “Det klarer de fint, jeg skal ikke være bekymret”. Det tror jeg skyldes at Kyvsgaard Kommunikation er meget nede på jorden og nærværende”, slutter Pernille.