Sommervarmen er for alvor over os lige nu.
Og ligesom temperaturen, så har din virksomhed også gode muligheder for at lave en tilsvarende brandvarm forretning, hvis I vælger at annoncere med søgeord på Googles annonceringsplatform Ads.
Her er 6 glohede grunde til at din virksomhed bør være endnu mere lune på Google Ads.
Kunderne er der lige nu – og de er brandvarme….
Én af de allerstørste grunde til, at din virksomhed bør bruge Google Ads, er, at kunderne allerede er meget motiverede for at købe, når din Ads-annonce dukker op.
Grunden til, at folk søger efter et givent produkt eller service på nettet, er, at de i forvejen er topmotiverede for at købe og langt nede i det, man inden for markedsføring kalder for købstragten.
Købstragten fortæller noget om, hvor motiverede målgruppen er for at købe et produkt.
Jo højere i købstragten en person befinder sig i købstragten, jo mindre sandsynligt er det, at personen vil købe noget.
Og omvendt jo lavere i købstragten en kunde befinder sig, jo mere købsmoden er kunden.
Typisk vil personer, der søger på Google, være langt i deres købsproces. Det kan din virksomhed profitere af, hvis de befinder sig på de rette søgeord på det rette tidspunkt.
Ikke noget minimumsbudget – og du bestemmer selv maxbudgettet…
Det behøver absolut ikke at være dyrt at komme i gang op Google Ads.
Du kan starte for småpenge. Helt bogstaveligt, faktisk.
Google Ads har faktisk ikke noget minimumsbudget, du skal bruge pr. dag for at som betingelse for at bruge platformen.
Til forskel fra f.eks. Facebook og LinkedIn, hvor du skal bruge et defineret minimumsbudget pr. dag, så er du altså undtaget på Ads.
Og bare rolig.
Du bestemmer også selv den øvre grænse for, hvor mange penge du har lyst til at bruge pr. dag.
Faktisk vil det for nye Ads-annoncører ofte være muligt at starte ud med en rabatkode på 600 kr., så du kan se, om Google Ads også er noget for din virksomhed.
Du kan kontakte mig her og høre mere, hvis du er interesseret I at høre mere om velkomst-rabatkode.
Du betaler kun pr. klik
Forestil dig kun at betale for noget, du ved virker.
Google Ads er bygget op på en sådan måde, at du kun betaler, hver gang folk klikker på din annonce.
På den måde har du en garanti for, at de brugere, du betaler for, rent faktisk har besøgt dit website.
Rart, ikke?
Du får fantastisk indsigt i din målgruppe
Noget af allerbedste ved Ads er, at du bliver klogere på, hvad din målgruppe efterspørger og søger efter på Google.
På den måde er det (næsten) som at kunne aflæse din målgruppes tanker.
Du kan helt konkret se via Google Analytics se, hvilke søgeforespørgsler du eksempelvis får kliks, konverteringer og salg på, og hvordan din Ads-trafik bevæger sig inde på websitet.
På samme tid har du med Google Ads mulighed for at stoppe de søgeord, der ikke viser sig at være profitable, og tilføje nye søgeord, der er relevante for dig.
Ads er et meget målbart og effektivt redskab til at lave effektiv online markedsføring.
Google Ads kan hjælpe dig med din SEO-strategi
Som tidligere nævnt, så kan du se brugernes Ads-søgeforespørgsler.
Den viden kan du bruge på andre marketingsplatforme.
Særligt de organiske søgeforespørgsler, hvor du kan begynde at indtænke disse søgeord i din SEO-strategi.
Ofte vil dine søgeord på Google Ads også afsløre, hvilke spørgsmål brugerne har i relation til dit produkt.
De spørgsmål kan du besvare via dit website og begynde at ligge godt til i søgemaskinerne på de konkrete spørgsmål, som målgruppen faktisk har.
Du bliver kritisk overfor dit eget website
Når hvert klik tæller, vil du automatisk blive mere kritisk overfor det website, som du fører folk ind til.
På den måde kommer du hele tiden til at tænke i optimeringsmuligheder, når du løbende data ind på, hvilke søgeord, der performer godt for dig.
Måden Google Ads fungerer på, gør også, at du bliver belønnet af Google i form af billigere klikpriser for at føre trafik ind på et godt og relevant website, der giver brugerne en god oplevelse.